Verkooptraining Autodemontage

Tijdens de cursus worden zowel aspecten met betrekking tot de directe behandeling van klanten als de marktpositie van de autodemontage behandeld. Zo worden de cursisten tijdens de training uitgedaagd om na te denken over de toekomst van de markt voor gebruikte auto-onderdelen. Inkoopbeleid en verkoopbeleid komen aan de orde. Ook worden de cursisten bewust gemaakt van het verschil tussen een passieve en actieve houding. Hoe kunnen klanten actief worden benaderd, hetgeen omzetverhogend kan werken.
Aan de hand van toekomstverwachtingen wordt er gekeken naar de veranderende rol van de verkoper van gebruikte auto-onderdelen. Aspecten als opbouwen van relaties, marktbewerking, gebruik van nieuwe technieken (internet) en gouden regels voor de verkoper passeren de revue.

In het programma komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:
  • Visie op de autodemontagebranche
  • Rol van de verkoper
  • Marktbewerking
  • Inkoopbeleid en verkoopbeleid
  • Telefonische verkoop
GEWENSTE VOOROPLEIDING/WERKERVARING
U bent- of zal werkaam zijn in de verkoop van auto onderdelen.

BESTEMD VOOR
Directeur/eigenaar; (Verkoop)medewerker die werkzaam zijn in de autodemontagemarkt

Duur
2 dagen.

Kosten
Per deelnemer bedragen de kosten: Eur 495,00. (excl. BTW)